למשרדנו ניסיון עשיר בייצוג בתביעות נכות כללית תוך השגת מלוא הפיצוי לטובת הלקוח.
על מנת לקבל קצבת נכות כללית על התובע להוכיח שהוא עומד בקריטריונים הקבועים בחוק לצורך קבלת הקצבה. הקריטריון הראשון הינו שהתובע סובל מנכות רפואית בשיעור של 60% לפחות או לחילופי נכות בשיעור של 40% ובמקרה זה על אחד הליקויים להיות בשיעור של 25% לפחות.
במקרה שבו נבדקת אישה שהינה עקרת בית על פי הגדרת הביטוח הלאומי, יש להוכיח שהיא בעלת נכות רפואית בשיעור של 505 לפחות.
הנכות הרפואית של התובע נכות כללית נקבעת ע"י ועדה רפואית אשר מתקיימת במסגרת הביטוח הלאומי. ועדה רפואית זו מורכבת מרופאים המומחים בתחומים הרפואיים השונים שמהם סובל התובע. הועדה הרפואית בודקת את התובע, ובוחנת את מסמכיו הרפואיים שצורפו לתביעה.
בתום הוועדה קובעת הוועדה הרפואית את שיעור הנכות ממנה סובל התובע, אולם החלטת הוועדה אינה ניתנת לתובע במעמד הבדיקה אלא מתפרסמת באתר המוסד לביטוח הלאומי ונשלחת אל התובע בדואר.
לאחר שהוכיח התובע שהוא עומד בקריטריון הקבוע בחוק לעניין גובה הנכות הרפואית עליו להוכיח כי הוא עומד בקריטריון הקבוע בחוק לעניין גובה דרגת אי הכושר.
פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי בשיתוף עם רופא המוסד הם אשר יחליטו ויקבעו האם המבוטח איבד לפחות 50% מכושר עבודתו, ואת דרגת אי הכושר התואמת למצבו.
דרגות אי הכושר האפשריות הן:
60%,65%, 74%,ו-100%.
נוסף על כך מוזמן התובע לפגישה עם פקידת שיקום מטעם הביטוח הלאומי. פקידת השיקום הינה עובדת סוציאלית בתפקידה ולאחר שהיא מקבלת את כל הנתונים הרלוונטיים מהתובע כגון גילו, עיסוקו השכלתו מצבו האישי כישוריו המקצועיים, ומצבו הרפואי היא מגבשת את המלצתה, שעוברת אל פקיד התביעות ורופא המוסד, זאת לצורך מתן החלטה סופית לעניין קביעת דרגת אי כושר כאמור לעיל.
חשוב לזכור כי פקידת השיקום אומנם נותנת רק את המלצתה, אולם מדובר בחוליה מכרעת בהליך התביעה, ועל כן יש להגיע לפגישה עימה מוכנים היטב.
למשרדינו ניסיון רב בהכנה ליווי וייצוג לקוחות מול פקידת השיקום.
ר' אישה הקרובה לגיל פרישה עזבה את מקום עבודתה כמנהלת משאבי אנוש לאחר יותר מ-30 שנות עבודה. ר' סובלת ממספר מחלות אשר מונעות ממנה להמשיך לעבוד בכל עבודה שהיא.
ר' הגישה בעצמה תביעה לנכות כללית, קיבלה אחוזי נכות רפואיים נמוכים מכפי שמגיע לה, ולאחר פגישה עם פקידת שיקום נאמר לה כי תביעתה נדחתה מאחר ונמצא כי לא איבדה את כושר עבודתה.
בהגשת תביעה מחודשת בעניינה הועלו אחוזי הנכות מהם ר' סובלת ל-74%, והפעם ר' הגיעה לשיחה עם פקידת שיקום, כשהיא מלווה על ידינו. פקידת השיקום שזכרה אותה שאלה מה נשתנה? השינוי היה הייצוג המשפטי והליווי המקצועי שקיבלה.
הפעם בשיחה עם פקידת השיקום תיאור מצבה של ר' נעשה בשפה המדוברת בביטוח לאומי. השיחה עם פקידת השיקום ערכה למעלה משעה במהלכה פקידת השיקום הבינה את גודל העוול שנגרם לר', וכשיצאנו מחדרה היא הבטיחה כי תעשה ככל יכולה לתקנו.
סופו של עניין הוא שר' קיבלה את מלוא הפיצוי בגין מצבה, פיצוי לעבר וקצבה חודשית מלאה לצמיתות.
עם קבלת ההחלטה ר' אמרה כי אין ספק שבזכות התערבות משרדנו תביעתה הוכרה תוך קבלת מלוא הפיצוי לו היא זכאית.